Dit event is mede mogelijk gemaakt door ons clublid, Stanley Hartman (Bavaria).Op 8 maart om circa 14.00 uur vertrekken we met 24 personen (inclusief 2 dames) per bus naar de Abdij in Berkel-Enschot. Op het geplande tijdstip arriveren we bij de Abdij, waar wij opgewacht worden door Toon, onze gids van vanmiddag.

I.t.t. de gebruikelijke koffie en thee biedt hij ons na een korte introductie vanzelfsprekend een “biertje” aan. Toon vertelt ons e.e.a. over de verschillende bieren en laat ons een film zien van het ontstaan van de brouwerij. Sinds 1884 brouwen de monniken hier bier. Ook voor kaas, honing en brood kun je in de Abdij terecht. Echte monniken hebben wij deze middag nauwelijks gezien.

Al snel is duidelijk dat Toon bijzonder “getapt” is en op een bijzonder komische wijze het gezelschap vermaakt. Alle deelnemers krijgen wel een beurt. Toon blijkt overigens ook nog bekend te zijn met Pieter Tuns (voormalig trainer vv Almkerk) en zijn schoonzoon heeft ooit nog bij vv Almkerk gespeeld. Na een rondleiding door de Abdij en uitgebreide tekst en uitleg over het brouwproces worden we ontvangen in het proeflokaal. Hier genieten we van een 4-tal mooie Trappistenbieren. Ook de traditionele bitterballen en een kaasplankje ontbreken niet. Om 17.45uur verlaten we met een meer dan tevreden gevoel de Abdij en stappen we weer in de bus voor de doorreis naar het Chinees restaurant te Kaatsheuvel.

Arjan en Toon N. sluiten zich aan bij de groep deelnemers en zijn reeds aan tafel aangeschoven als de bus ter plekke arriveert. Met z’n allen genieten we van een chinees buffet en om circa 20.30uur vertrekken we met volle maag richting vv Almkerk. Theo bedankt de buschauffeur van Zwaluw Reizen en alle deelnemers voor hun bijdrage aan deze gezellige activiteit. Hij nodigt de deelnemers nog uit voor een consumptie in de kantine van vv Almkerk en wenst allen nog een prettige avond, wel thuis en tot de volgende keer.

We kunnen terugzien op een bijzonder geslaagd bedrijfsbezoek.