BCA bezoekt de interland Nederland-Mexico

Na vorig jaar de wedstrijd van Nederland-Colombia (0-0) te hebben bezocht, organiseerde Businessclub Almkerk dit keer een bezoek aan het duel Nederland-Mexico in de Amsterdam Arena. Mexico was tijdens het WK van afgelopen zomer één van de landen die door Nederland werden verslagen. Na genoten te hebben van een heerlijk stamppottenbuffet van het Wapen van Emmickhoven, vertrokken we met 40 personen per touringcar van Haars Tours naar Amsterdam.

In de bus werden de gasten door BCA-bestuurslid Arjan Kant welkom geheten en voorzien van informatie voor de rest van de avond. Onderweg werd al gesproken over ‘het afscheidsduel van Guus Hiddink’. En uiteraard werden er voorspellingen gedaan voorde uitslag van de wedstrijd.

Bij aankomst in Amsterdam werden de toegangsbewijzen voor vak 411 uitgedeeld. Nadat iedereen voorzien was van een kaartje, wandelde het complete gezelschap naar het stadion. Daar bleek dat Mexico deze avond werd aangemoedigd door een grote supportersschare. En die supporters hadden het allemaal gemunt op Arjen Robben, de vijand van het Mexicaanse volk.

En dan de wedstrijd. Het werd één groot foutenfestival in Amsterdam, en dan met name aan Nederlandse kant, waardoor het voor de neutrale kijker een aantrekkelijk duel werd. Helaas gingen de Mexicanen met de (verdiende) overwinning naar huis: eindstand 2-3.

Het vertrek uit de Arena ging vlot en al snel kon de touringcar richting Almkerk worden gestuurd. De organisatie sprak de aanwezigen nog even toe en rond 23.45 uur arriveerden we bij het prachtige sportcomplex van VV Almkerk, waar we in de voetbalkantine nog konden genieten van een hapje en een drankje. Het was goed om te constateren dat het grootste deel van het gezelschap nog even bleef hangen.

De leden van BCA en hun introducés kunnen terugkijken op een gezellige en geslaagde avond.