14 juni 2014 Footgolf op Golfpark Almkreek

Voor het derde jaar op rij organiseerde Businessclub Almkerk een footgolf activiteit op Golfpark Almkreek. Vanaf 13.00 uur druppelden de deelnemers binnen en ondanks twee afmeldingen konden we deze middag weer rekenen op een sterk deelnemersveld. Onder het genot van een drankje werd op het terras eerst even nagepraat over de prachtige zege van Oranje, de avond daarvoor.

Na een welkomstwoord door BCA-bestuurslid Arjan Kant werden de diverse flights ingedeeld, 5 in totaal. De spelleider (een medewerker van Footgolf Holland) nam de deelnemers vervolgens mee naar de eerste hole voor een uitleg van de spelregels, waarna de wedstrijd over 14 holes kon beginnen. Een wedstrijd waarbij winnen niet belangrijk was, want sportiviteit stond voorop. Gert Ambachtsheer werd daarin echter danig teleurgesteld. Even dacht hij een ‘birdie’ te hebben gescoord op hole 8, maar de bal bleef tegen de vlag aan liggen. Toen Gert dichterbij kwam, zag hij dat de vlag was verplaatst door de deelnemers van de vorige flight en dat de ‘hole’ enkele meters naar rechts lag…

Rond half 4 keerden de deelnemers terug op het terras, waar de eerste dorst kon worden gelest. Na het nodige rekenwerk kon BCA-bestuurder Theo van der Stelt de prijzen uitreiken. De eerste plaats ging naar Erwin Verbruggen, volgend seizoen uitkomend voor VV Almkerk 1. De tweede plaats was voor Rutger Versteeg en derde werd Arjan Kant. De prijs van laatstgenoemde ging als aanmoediging naar Anton Verschoor, die de ranglijst sloot.

Na een gezellig samenzijn op het zonnige terras van Golfpark Almkreek keerden de BCA-leden en hun introducés huiswaarts om de volgende WK-wedstrijd te bekijken.