11-04-2013 Businessavond met Aad de Mos

Op donderdag 11 april jl. organiseerde Businessclub Almkerk met de sponsorcommissies van de voetbalverenigingen Altena en Almkerk voor businessclubleden en (potentiële) sponsoren een netwerkavond in het kantoor van Rabobank Altena. Maar liefst 90 bezoekers hadden de weg naar het bankgebouw aan de Sportlaan gevonden.

Gastspreker van de avond was Aad de Mos, voormalig succesvol trainer van clubs als Ajax, Anderlecht, PSV, Werder Bremen, Sporting Gijon en KV Mechelen. Met laatstgenoemde club won De Mos in 1988 de Europacup 2.

De opening werd verzorgd door Arjan Kant, bestuurslid van BCA, waarna Rabo-directeur René van Zijl een welkomstwoord sprak namens de bank. Van Zijl had meteen een aangename verrassing voor beide sponsorcommissies, want hij deelde mee dat beide clubs de komende drie jaar een fors hogere sponsorbijdrage van de Rabobank zullen ontvangen. Deze mededeling werd vanzelfsprekend met luid applaus ontvangen.

Gastspreker Aad de Mos nam de microfoon over van de heer Van Zijl en vertelde in de vijf kwartier daarna hoe hij als Haags jongetje in het betaalde voetbal terecht kwam en als trainer met name met Ajax, KV Mechelen en Anderlecht grote successen boekte. Bij deze verhalen kwam De Mos met smeuïge anekdotes over Ernst Happel, Louis van Gaal en de sjeik van de Verenigde Arabische Emiraten. Na het behandelen van enkele stellingen sloot Aad de Mos zijn verhaal af. Van Rabo-medewerkster Nicole Roubos kreeg onze spreker nog een pakket overhandigd met lekkernijen uit de streek, waarna het tijd was voor een hapje en een drankje in de bankhal.

Tijdens de borrel had Aad de Mos alle tijd voor een praatje met de aanwezige gasten. Bovendien werden er weer veel nieuwe contacten gelegd, o.a. ook tussen de jeugdafdelingen van beide voetbalclubs.

Met deze avond heeft BCA wederom laten zien dat zij ondernemers en instellingen met elkaar verbindt!