16-02-2012: Wijnproeverij in Fort Altena

Smaakvol netwerken in een prachtige omgeving

Na de succesvolle openingsbijeenkomst van de Business Club Almkerk in januari, meldden leden en andere belangstellenden zich op donderdag 16 februari bij Fort Altena voor een wijnproeverij in een bijzondere omgeving. Onder het genot van wijn en spijs vormde ook deze bijeenkomst weer een uitstekende gelegenheid voor de leden om nuttige contacten op te doen in een informele en gezellige omgeving.

De vroeg aangekomen deelnemers werden door Rina Zwets van Kwartiermeesters – de beheerders van Fort Altena – getrakteerd op een rondleiding door het 19e-eeuwse verdedigingswerk dat deel uitmaakte van de Nieuwe Hollandse Waterlinie. De afgelopen jaren is het fort grondig gerestaureerd en is het helemaal klaar voor exploitatie voor culturele, commerciële en culinaire doeleinden.

Dat laatste werd maar al te duidelijk toen de proeverij van start ging. Na een welkomstwoord van bestuurslid Theo van der Stelt passeerden verschillende smakelijke wijnen de revue. De bezoekers – een goede mix van bekende en nieuwe gezichten – konden zich daarnaast tegoed doen aan een heus soldatenbuffet, dat veel luxueuzer was dan de naam doet voorkomen.

De sfeer was uitstekend, en de reacties van de deelnemers positief. Het bestuur van de Business Club Almkerk kijkt dan ook uit naar de volgende bijeenkomst. Houdt u daarvoor de agenda op de website in de gaten. U bent dan weer van harte welkom!