Stadswandeling en bierproeverij Heusden

Woensdagavond 13 mei jl. stond om 18.30 uur een touringcar van Haars Tours op de Sportlaan klaar om de leden van BCA naar Heusden te rijden. Bij aankomst wachtten twee gidsen ons op om de mooie vestingstad te laten zien. Maar eerst was het tijd voor koffie met appeltaart op het terras van restaurant Kareltje.

De rondleiding gebeurde in twee groepen. De gidsen vertelden vol passie over ‘hun’ Heusden en wisten ons te boeien met de verhalen over de geschiedenis van de stad. Eén van de BCA-leden bleek echter nog meer te weten over Heusden dan de gids. Laatstgenoemde bedankte hem dan ook voor de wijze lessen. Naar verluidt heeft de vestingstad er vanaf september een gids bij voor de zaterdagmiddag…

Na afloop van de stadswandeling werden de BCA-leden en hun gasten ontvangen in Café Kareltje voor een bierproeverij. De uitbater vertelde over het ontstaan van zijn café en over de oorsprong van de naam.

Er werd geproefd van de diverse, eigen gebrouwen, bieren van Kareltje. Uiteraard ontbraken de bitterballen niet.

Haars Tours bracht ons weer veilig in Almkerk, waar in het clubhuis van V.V. Almkerk nog lang werd nagepraat.