10 november 2022 Benefietavond met Frans van Seumeren

Op 10 november 2022 organiseerde Businessclub Almkerk in De Koppelpaarden/Bij Janne te Dussen een benefietavond voor leden en andere genodigden, in totaal meer dan 100. Gastspreker bij deze bijeenkomst was Frans van Seumeren, bekend als hoofdverantwoordelijke voor het bergen van de Russische onderzeeër Koersk en als eigenaar van FC Utrecht.

De avond startte met een heerlijk diner, geserveerd door Bjorn van der Westen en zijn medewerkers van ‘Bij Janne’. Vervolgens werd het officiële gedeelte geopend door BCA-voorzitter Adriaan Hakkers, die een hartelijk welkom heette aan Van Seumeren en zijn vrouw.

Het woord was allereerst aan BCA-lid Toon Nouwens, die vanwege zijn connecties met Frans van Seumeren diens komst had gearrangeerd. Gert Ambachtsheer verzorgde het interview met Van Seumeren, die boeiend vertelde over hoe hij aan de opdracht voor de berging van Koersk kwam, over zijn ontmoeting met Poetin en over zijn ervaringen in de voetbalwereld.

Ook de pers was bij de bijeenkomst aanwezig en het verslag over de avond werd door diverse media gepresenteerd. De opbrengst van de benefietavond ging op verzoek van Frans van Seumeren naar FC Utrecht Maatschappelijk.

Dankzij deze prachtige avond groeide het ledental van BCA in enkele uren van 50 naar 58 leden, waaronder het eerste vrouwelijke lid in de persoon van Wilma van Wijk van Management Safety Almkerk.

Zie ook het artikel in weekblad het Kontakt